Wil je een website laten bouwen en moet het WordPress zijn? Dan ben je hier bij de specialist.
WP Webbouw bouwt sinds 1995 websites en sinds 2009 vrijwel alles op basis van WordPress, het meest gebruikte cms ter wereld. Voornamelijk voor kleine bedrijven en zelfstandige professionals. Alles wat je kan bedenken bouwt WP Webbouw in WordPress.
Het ontwikkelproces van WordPress websites
-
klap alles open
Mogelijkheden
Met WordPress kan heel veel. Dat betekent natuurlijk niet dat jouw website al die mogelijkheden ook nodig heeft of moet bieden. Vaak is simpel beter. De beste benadering is denken vanuit je doelen. Daarom beginnen we elk websiteproject met een inventarisatie van wat de website moet doen.
Hieronder een (niet volledig) overzicht van de belangrijkste functionaliteiten die we in een WordPress website kunnen inbouwen:Thema’s bepalen het uiterlijk en de functies op de site. Thema’s bevatten meerdere sjablonen voor verschillende pagina’s, bijvoorbeeld homepage, blog-overzichtpagina’s, portfolio, gewone pagina’s. Widgets hiermee plaats je via drag-and-drop inhoud op ‘widget-posities’ die daarvoor in de pagina’s zijn ingebouwd, variërend van tekst, beeld, video, menu’s, formulieren, populaire artikelen, links, advertenties, tot geavanceerde functies die door plugins worden toegevoegd. Plugins voegen functies toe aan de website die niet in WordPress zelf aanwezig zijn. Formulieren de belangrijkste tools voor interactie met en conversie van bezoekers. Sliders, harmonica’s, carroussels, tabs, uitklappanelen, etc. handig om meer informatie te presenteren op één pagina en om informatie gestructureerd aan te bieden. Nieuwsbrieven methode om contact te onderhouden met een groeiende schare geïnteresseerde bezoekers. Webshop producten, diensten, abonnementen, tickets, boekingen e.d. verkopen via je website, met diverse betaalopties waaronder iDEAL. Webshop lite formulieren waarmee een enkel product kan worden verkocht via iDEAL en andere betaalopties. Ook handig voor tickets van voorstellingen en evenementen. Lidmaatschap bezoekers de gelegenheid geven zich aan te melden als lid, waardoor ze toegang krijgen tot extra functies en faciliteiten. Follow en share knoppen waarmee bezoekers kunnen connecten met jouw social media accounts en content op jouw site kunnen delen met hun eigen netwerken. Abonnementen waarmee bezoekers een e-mail krijgen als er nieuwe artikelen zijn of nieuwe reacties op een artikel waarop zij zelf hebben gereageerd. Chat realtime chatfunctie, o.a. te gebruiken voor webinars. Afspraken agendabeheer waardoor klanten zelf afspraken kunnen boeken, bijvoorbeeld voor therapeuten, tennisbanen, dienstverleners e.d. Forum bezoekers kunnen berichten achterlaten en op elkaars berichten reageren, al dan niet met registratie. Community biedt faciliteiten zoals messenger, forum, gebruikersregistratie, profielpagina’s, om een eigen community te bouwen. Multisite biedt de mogelijkheid op één domein een onbeperkt aantal WordPress sites te creëren, waardoor een verzameling ontstaat van bijvoorbeeld alle winkels in een dorp. Kan worden gecombineerd met community-faciliteiten. Beveiliging plugins tegen spammers, hackers en om automatisch backups te maken. Werkwijze
WP Webbouw hanteert een open, transparante werkwijze. De beste websites komen tot stand door goede communicatie en samenwerking met de klant. Een ontwikkeltraject bestaat uit de volgende stappen:
Kennismaking
Het eerste contact is gratis. Vaak duurt zo’n gesprek een kwartier tot een half uur. Doel: het globaal in kaart brengen van de wensen. Tijdens dit gesprek worden afspraken gemaakt voor de aanlevering van aanvullende informatie en een intakegesprek.
Intake
Dit gesprek duurt meestal 1 à 2 uur. We gaan dieper in op de business, de doelen van de website en de vragen en wensen van de klant.
Offerte
Op basis van de intake en eventuele aanvullende informatie stelt WP Webbouw een offertevoorstel op. De klant gaat – eventueel na bijstelling – wel of niet akkoord met de offerte. Bij akkoord gaan we verder met de stappen webdesign, webbouw en oplevering. Afhankelijk van de offerte kunnen hier ook één of meer Marketing Support modules aan worden toegevoegd.
Webdesign, webbouw, oplevering en nazorg
Zie hieronder
Webdesign
Naar keuze kan de klant een eigen webdesigner inbrengen, bijvoorbeeld de ontwerper die ook de huisstijl heeft gemaakt. Andere opties zijn dat WP Webbouw het webdesign maakt of een webdesigner voorstelt. Deze keuzes zijn al gemaakt tijdens de intake en dus verwerkt in de offerte.
Een andere keuze die vooraf wordt gemaakt en in de offerte is vastgelegd is of de site al dan niet responsive wordt. Responsive houdt in dat de layout en bediening zich automatisch aanpassen aan het apparaat waarop de site wordt bekeken: laptop/desktop met muisbediening, tablet of smartphone met touchscreen.
Het webdesign wordt gemaakt en gepresenteerd. Daarbij worden doorgaans enkele verschillende pagina-templates ontworpen. Na eventuele bijstelling en goedkeuring wordt gestart met de webbouw.
Webbouw
De website wordt gebouwd op de online ontwikkelserver van WP Webbouw. De site wordt hier gebouwd op een tijdelijke url.
Tijdens de bouw is de site in aanbouw afgeschermd voor alle bezoekers en zoekmachines. Via een login kan de klant vanaf een vroeg stadium van de bouw meekijken. In deze fase zal regelmatig overleg plaatsvinden over details.
Oplevering
In de laatste bouwfase worden technische aspecten geregeld. Dit betreft de compatibiliteitscheck voor alle belangrijke browsers, eventueel redirects en een algehele test. Tevens wordt de bestaande hosting waar de site komt te staan beoordeeld. Mocht deze hosting niet afdoende zijn, dan adviseert WP Webbouw over uitbreiding of verhuizing van het hostingpakket.
Nadat de site volledig is afgebouwd en goedgekeurd, worden afspraken gemaakt over het moment van verhuizing. WP Webbouw maakt de benodigde backups en installeert de site op het domein. Tijdens de verhuizing wordt op het domein een tijdelijke mededeling getoond. Deze situatie duurt doorgaans niet langer dan 15 minuten.
Nazorg
Gedurende 6 maanden na oplevering van de website levert WP Webbouw gratis after sales service voor het verhelpen van eventuele kinderziektes, uitvoeren van updates en het beantwoorden van gebruikersvragen (op basis van fair use).
Voor technisch onderhoud na de gratis after sales service kan een onderhoudsmodule worden afgenomen. Daarnaast is het altijd mogelijk WP Webbouw aanpassingen en uitbreidingen te laten uitvoeren, waarvoor dan opnieuw een offerte wordt uitgebracht.
aanvraag offerte / meer informatie