WP Webbouw Marketing Support biedt ondersteuning bij je online marketing met 7 krachtige modules. Hiermee bouw je stelselmatig en doeltreffend aan het versterken van je online bekendheid en reputatie, de groei van het verkeer naar je website, het verbeteren van de conversie op je website, het uitbouwen van je professionele netwerken en het verhogen van je posities in zoekmachines.
Marketing Support modules
-
klap alles open
Branding en Positionering
De module Branding en Positionering dient voor het optimaliseren van de presentatie van jouw merk en de klantwaarden daarvan. De module omvat:- Analyse van je aanbod, je producten of diensten, je kernkwaliteiten en merkuitstraling.
- Definitie van je klantwaarden.
- Ontwikkeling of verbetering van je primaire communicatie-elementen:
- merknaam
- namen voor producten of diensten
- tagline/pay-off, elevator pitch
Werkwijze
- Intakegesprek van 1 à 2 uur aangevuld met schriftelijke of online informatie.
- Schriftelijke rapportage van de analyse en voorstellen.
- Bespreking van de analyse en voorstellen in een vervolggesprek.
Communicatie en Content
De module Communicatiestrategie en Contentstructurering dient voor het optimaliseren van de inhoud en de structuur van de informatie op je website voor zowel menselijke bezoekers als zoekmachines. De module omvat:- Analyse van de huidige structuur, inhoud, tekstopbouw en communicatiestijl van de website.
- Voorstel voor verbetering van bovengenoemde elementen. Na akkoord: uitvoering van de voorgestelde wijzigingen
Werkwijze
- Intakegesprek van 1 à 2 uur aangevuld met schriftelijke of online informatie. Wanneer de module Branding en Positionering al eerder is uitgevoerd kan deze stap achterwege blijven of worden ingekort.
- Schriftelijke rapportage van de analyse en voorstellen.
- Bespreking van de analyse en voorstellen in een vervolggesprek.
Copywriting
De module Copywriting dient voor het optimaliseren van de teksten op je website, zowel voor menselijke bezoekers als voor zoekmachines. De module omvat:- Voor bestaande sites: het herschrijven of opnieuw schrijven van de webteksten inclusief zoekmachineoptimalisatie (SEO).
- Voor nieuwe sites, landingspagina’s etc.: het schrijven van de webteksten inclusief zoekmachineoptimalisatie (SEO).
Werkwijze
- Intakegesprek van 1 à 2 uur aangevuld met schriftelijke of online informatie. Wanneer de modules Branding en Positionering en Communicatiestrategie en Contentstructurering al eerder zijn uitgevoerd kan deze stap achterwege blijven of worden ingekort.
- Schrijven van de webteksten.
- Een of meer correctierondes tot we akkoord zijn over de definitieve teksten.
Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
De module Zoekmachineoptimalisatie (SEO) dient voor het optimaliseren van een website of webshop voor zoekmachines. De module omvat:- Het installeren van een SEO-plugin – meestal WordPress SEO door Yoast.
- Het configureren van de instellingen van deze plugin, waaronder het automatisch laten genereren van een Google XML sitemap.
- Het aanbrengen van optimalisaties op elke pagina/post van de website.
- Optie: het installeren van de Google Analytics tracking code.
- Optie: het installeren van Google website verification.
- Optie: het installeren van breadcrumb links.
- Optie: het leveren van een instructie voor het zelf uitvoeren van SEO bij de publicatie van een nieuwe pagina of post.
Werkwijze
- Na verstrekking van de opdracht worden de overeengekomen werkzaamheden uitgevoerd.
- Optie: instructie, doorgaans in een skype-sessie, voor het zelf uitvoeren van SEO.
Social Media Marketing (SMM)
De module Social Media Marketing (SMM) heeft als doel sociale media optimaal in te zetten voor je marketing. Sociale media zijn belangrijke kanalen om meer bezoekers naar je website te krijgen en om je bedrijf zichtbaar te maken in een groeiend aantal netwerken. De module omvat:- Basistraining sociale media strategie, toegepast op de sociale media die passen bij jouw business.
- Juiste positionering follow- en share-buttons op je website.
- Optimalisering sociale media profielen.
- Ontwikkelen van een contentstrategie voor sociale media die jij gaat inzetten.
- Aanmaak sociale media updates vanuit bestaande content van de website.
- Aanmaak sociale media updates vanuit externe content.
- Aanmaak sociale media updates vanuit nieuwe content.
- Planning en programmering van sociale media updates en automatisering follow-beleid.
- Instructie voor het gebruik van de planning-tool.
Werkwijze
- Intakegesprek van 1 à 2 uur: inventarisatie huidig SM-gebruik, website, aanwezige kennis. Wanneer de modules Branding en Positionering en Communicatiestrategie en Contentstructurering al eerder zijn uitgevoerd kan deze stap worden ingekort.
- De SMM-module is zeer uitgebreid. Op basis van de intake wordt op maat een plan van aanpak en offerte opgesteld waarin de onderdelen zijn verwerkt die aansluiten op de vraag en de behoefte.
- Na goedkeuring van de offerte en verstrekking van de opdracht worden de overeengekomen werkzaamheden uitgevoerd.
E-mail Marketing (EM)
De module E-mail Marketing (EM) heeft als doel bezoekers op je website te converteren naar abonnees van een of meer e-mail nieuwsbrieven, je e-mailmarketing te structureren en het rendement ervan te verbeteren De module omvat:- De opzet van een nieuwsbriefsysteem dat volledig is geïntegreerd in je WordPress website.
- De configuratie van aanmeldings-, bevestigings-, wijzigings- en afmeldpagina’s en e-mails.
- De configuratie van cron jobs voor probleemloze verzending van nieuwsbrieven.
- Advies over de marcom-aspecten: naamgeving, onderwerpregels, frequentie van verzending, afzender, inhoud, wel/niet personaliseren.
- De aanmaak van een of meer html-templates die zijn geoptimaliseerd voor goede weergave in zo veel mogelijk e-mailprogramma’s.
Werkwijze
- Intakegesprek van 1 à 2 uur: met uitleg over de mogelijkheden en inventarisatie van de wensen en behoeften.
- Opstelling plan van aanpak en offerte.
- Na goedkeuring van de offerte en verstrekking van de opdracht worden de overeengekomen werkzaamheden uitgevoerd.
Conversie-optimalisatie (CO)
De module Conversie-optimalisatie (CO) heeft als doel de conversie op je website te verbeteren. De module omvat:- Een analyse van de huidige conversie op je website.
- Voorstellen voor verbeteringen van de conversie.
- Het aanbrengen van meetpunten op de site. Als Google Analytics nog niet is geïnstalleerd, de installatie hiervan.
- Optie: het instellen van A-B vergelijkingstests.
Werkwijze
- Intakegesprek van 1 à 2 uur waarin we de huidige situatie doornemen. Wanneer de modules Branding en Positionering en Communicatiestrategie en Contentstructurering al eerder zijn uitgevoerd kan deze stap worden ingekort.
- Opstelling van een analyserapport van de conversie op de website, voorzien van voorstellen voor verbeteringen.
- Bespreking van deze rapportage, vaststelling en begroting van de werkzaamheden, zo nodig via een offerte.
- Uitvoering van de werkzaamheden.