In sommige situaties is het een prima idee om zelf je webteksten te schrijven. Maar soms is het beter een professionele copywriter in te huren. Bijvoorbeeld:
1. Als je er zelf helemaal niet goed in bent
De meeste goede copywriters zijn ongetwijfeld geboren met een talent voor taal. Maar ze zijn pas goed geworden doordat ze lang en hard aan hun vaardigheden hebben geschaafd. Dat lukt alleen als je er een beetje plezier in hebt.
Als jij geen prettig gevoel hebt bij schrijven, of – zoals sommige mensen – het ongeveer net zo leuk vindt als een wortelkanaalbehandeling, dan heb jij jouw talenten gewoon in een andere richting ontwikkeld. Geen probleem.
Als schrijven niet je ding is, huur dan een specialist voor je webpagina’s. Het maakt niet uit hoe fantastisch jouw product of dienst is als je dat niet kunt overbrengen aan jouw klanten.
Elk bedrijf moet een krachtige boodschap communiceren, en dat betekent dat je een sterke schrijver nodig hebt.
2. Als je er geen tijd voor hebt
Een oude copywriterswijsheid luidt: the more you tell, the more you sell. Mits het verhaal zo goed is dat het de klant vastpakt en meevoert, helemaal naar de finish van het verkooptraject. Korte webteksten zijn super om de aandacht van een klant te vangen, maar het overtuigen gebeurt door de kracht van jouw verhaal. Hoogwaardige content is de brandstof waar jouw webmarketing op draait.
Als jij wél van schrijven houdt, maar te weinig uren in een dag kunt vinden om alle content die je wilt publiceren op papier te krijgen, dan wordt het tijd om een pro in te schakelen.
3. Als je te dicht op je product zit
Je hebt een fantastisch product en je steekt er dagelijks bloed, zweet en tranen in om het nog geweldiger te maken. Je weet er alles van, tot in de kleinste details. Maar jouw klanten zijn misschien helemaal niet geïnteresseerd in al die features. Ze konden wel eens totaal andere redenen hebben om jouw product te kiezen.
Soms is een frisse blik van buiten nodig om jouw grootste productvoordeel te ontdekken. Misschien is jouw belangrijkste klantwaarde voor jou zo vanzelfsprekend, dat je hem eenvoudig over het hoofd ziet. Terwijl jouw klanten er tien kilometer voor omrijden.
Een professionele copywriter is getraind om jouw kostbaarste verkoopargumenten perfect in je webteksten te verwerken.
4. Als je communicatieve expertise nodig hebt
Het lukt je prima jouw e-mailcorrespondentie of jouw wekelijkse blog te schrijven. Maar je hebt een specialist in overtuigen nodig om een landingspagina te schrijven die prospects verandert in kopers. Je hebt een sterke SEO copywriter nodig om jouw businessboodschap onweerstaanbaar te maken voor jouw potentiële klanten én voor de zoekrobots van Google.
Marketingcommunicatie is de navelstreng die jouw business verbindt met haar inkomstenbron: jouw potentiële klanten.
Wil je jouw prospects effectief bereiken, haal er dan een specialist bij.
5. Als er veel op het spel staat
Als je een belangrijk product of een grote marketingcampagne gaat lanceren, zorg er dan voor dat je teksten een onuitwisbare indruk maken. Zorg voor een ijzersterke kopregel die onmiddellijk de aandacht trekt. Een goed gestructureerde boodschap die jouw autoriteit overbrengt. Copy die snel to the point komt en gemakkelijk leest. Teksten die zo beeldend zijn dat jouw klant zich al gaat voorstellen hoe hij jouw product gaat gebruiken.
Het laatste wat je je in zo’n geval kunt permitteren zijn rammelende teksten, loze marketingblabla en spelfouten. Deze vormen een serieuze bedreiging voor jouw geloofwaardigheid.
Als de inzet hoog is, laat dan een professionele copywriter jouw kansen vergroten en jouw risico’s uitsluiten.
Ik schrijf jouw succesverhaal
Als professionele copywriter ben ik een Pietje Precies in taal. Ik boetseer jouw teksten met veel aandacht voor de toonzetting, voor de tekstopbouw, voor betekenislagen, voor ritme, voor grammaticale subtiliteiten. Maar de boodschap is en blijft van jou.
Ik help jou de sterkst mogelijke marketingboodschap te vinden, maar die boodschap is afkomstig uit jouw business. Uit de klanten die jij wilt bereiken. Uit de kleine details die jouw product zo interessant voor hen maken. Uit dat ene verborgen voordeel dat voor jouw klanten nou net het verschil maakt.
Ik zorgt ervoor dat jouw marketingverhaal fantastisch klinkt. Voor jouw prospects en ook voor jou zelf.
Het is jouw verhaal. Het is jouw business. Jij gaat ermee scoren.
Wil je de effectiviteit van jouw webteksten verbeteren? Neem dan contact met mij op via het contactformulier of bel rechtstreeks met Erik de Vries: 06 53 729 300